Friday, May 19, 2017

כרטיס לחתונה והדרכה איך להכין לבד כרטיס שייקר עם סול

הכרטיס האחרון שפירסמתי היה כל כך כיף וקל להכנה עם הקיט שהתחשק לי לבדוק איך להכין "קיט" כזה לבד. עם חותכנים שיש לי בבית. וכמובן שיצאה מזה הדרכה קלילה עבורכם, וגם, למי שיתמיד עד סוף הפוסט - השוואת דבקים להדבקת סול.

קודם כל, הנה הכרטיס הסופי, כרטיס לחתונה.


כדי לייצר כרטיס שייקר צריך כמה שכבות שחתוכות אותו הדבר עם החותכנים:
1. דף עליון - לבן או מדוגם
2. שכבת נפח - סול או דבק נפוח. במקרה שלי, השתמשתי בשתי שכבות של סול כדי שיהיה לכרטיס נפח מספיק למילוי.

התחלתי עם מיקום החותכנים על הסול. מכיוון שלא היו לי מספיק חותכנים לבבות לעשות את הכל העיצוב בפעם אחת הייתי צריכה להעביר את החותכנים ממקום למקום, אז קודם חתכתי את שלושת השכבות (דף מדוגם ושתי שכבות סול) עם המיקום הראשון. החזקתי את כל החותכנים עם וואשי כדי שלא יזוז בהעברות בין שכבה לשכבה.


אחר כך העברתי למיקום השני וחתכתי שוב.


גם את הדף המדוגם לא שכחתי.


בסוף החיתוכים זה מה שהיה לי. שתי שכבות של סול ושכבה של ניר מדוגם עם אותו חיתוך בדיוק.


מבט מהצד על החיתוכים אחד על השני. מתאימים בדיוק :-)


בין שתי שכבות הסול ושכבת הניר המדוגם הוספתי שקף (לא חתוך! כי זה מה שמחזיק את החרוזים שלא יפלו מחוץ לכרטיס).


הדבקתי את הניר המדוגם על הסול והשקף. הוספתי את החרוזים והדבקתי על הכרטיס.

ופה בעצם מסתיימת הדרכת השייקר, מה שהיה הכי בעיה בכל הכרטיס הזה היתה הדבקת שתי שכבות הסול אחת לשניה. סול לא רוצה להדבק!! ובמיוחד בשבילכם הוצאתי את כל מלאי הדבק שלי ובדקתי את כולם.

הדבקתי שתי חתיכות סול אחת לשניה, חיכיתי 24 שעות וניסיתי להפריד. התוצאות היו עגומות - בכל הדבקים (!) הצלחתי להפריד את שתי השכבות. בחלק יותר בקלות ובחלק עם טיפה יותר מאמץ.

הדבקים שעבדו הכי טוב היו הגוטרמן ושני הדבקים היבשים, הסקור טייפ והדבק עכבר (קישורים למטה).



התוצאות כל כך ביאסו אותי שאצתי רצתי לפיראט האדום לבדוק אם יש משהו אחר שאפשר לנסות - ושם מצאתי עוד שני סוגי דבקים ועל אחד מהם היה כתוב שהוא מיוחד לסול...איזה יופי.

מלאת תקוות שמתי פעמי הביתה וניסיתי באותה שיטה (24 שעות...) את שני הדבקים החדשים.


כמו שציפיתי הדבק ג'ל לא הדביק את הסול בכלל, היה קלי קלות להפריד את שני החלקים. לעומתו דבק הסול הדביק אותם יחסית סביר, אבל - וזה אבל גדול - במאמץ לא גדול במיוחד הצלחתי גם להפריד את שני החלקים.

בקיצור (אם אפשר לקרוא בקיצור למגילה שכתבתי לכם היום) - מבחינתי, עוד לא מצאתי את הדבק המושלם לסול, אבל בפעם הבאה שאני אעבוד עם סול, הדבקים שבהם אשתמש הם (לפי הסדר הזה): דבק ביג לסול ו/או הדבקים היבשים (עכבר חזק או סקור טייפ) למיניהם.

בברכת סוף שבוע נעים, נתראה מחר עם כרטיס חדש.

2 comments:

  1. הדרכה נהדרת. אין לי שמץ איך הצלחת להעביר את החותכנים ככה שלא יזוזו. אפילו שהם מוצמדים.... תודה על סקירת הדבקים. אני תוהה.... אולי הסקטר מספיק. הרי לא באים במיוחד במטרה להשמיד כרטיס, נכון? ובכל מקרה.... הדהימה אותי הסבלנות שלך לחכות יממה בכל פעם. מלכה.

    ReplyDelete
  2. את נהדרת!! כל הכבוד על היוזמה להשוואה וההמתנה 24 שעות לבדיקה.
    הכרטיס נהדר למרות שאינני חובבת שייקרים במיוחד!
    ואולי תוסיפי לרשימה E600?

    ReplyDelete

הודעה בנוגע ללינקים באתר

בחלק מהלינקים באתר (אמזון, סקראפבוק וסיימון) יש לי שיווק שותפים שזה אומר שאם אתם קונים מהלינק שלי אני מקבלת עמלה קטנה ולכם זה לא עולה יותר (באמת שלא... בדקתי את זה).